WORRIES INTO POSSIBILITIES

Brexit repeticijos Prancūzijos uostuose – griežtesnė transporto pasienio kontrolė iki spalio vidurio

2019-09-24

 

Gerald Darmanin, Prancūzijos viešosios veiklos ir plėtros ministras, ketvirtadienį žiniasklaidai pranešė, kad „ruošiasi sunkiajam scenarijui“, o prancūzų muitinės pareigūnai ėmė tikrinti angliškus vilkikus tarsi Didžioji Britanija jau nebebūtų Europos Sąjungos narė – taip bandoma pasiruošti dideliems vilkikų srautams ties muitinės postais. 

 

„Prisitaikymas būtų truputėlį lengvesnis, jei ES ir Didžioji Britanija sudarytų sutartį,“ ministras sakė Financial Times žurnalui. „O jei sutarties nebus, reiškia, kad Didžiosios Britanijos rinka mums yra lygi su Pietų Afrikos rinka.“

 

Repeticijos tęsis iki spalio vidurio. Visą mėnesį muitinė elgsis taip, tarsi Brexit jau būtų įvykęs – vykdys patikrinimus pagrindiniuose transporto koridoriuose – Dunkirk, Calais uoste ir tunelyje, Dieppe, Le Havre, Caen-Ouistreham, Cherbourg, Saint-Malo ir Roscoff. 

 

Repeticijose dalyvauja ir TLF (Transport et Logistique de France, Prancūzijos logistikos ir transporto organizacija), CLECAT (Europos pervežimų, transporto, logistikos ir muitinės paslaugų organizacija), taip pat siuntėjai ir vežėjai. Įmonių, sukūrusių įvairias pasienio kontrolės programines sistemas, atstovai irgi aktyviai prisidės prie reiškinio ir bandys įdiegti procesus palengvinančias priemones. 

 

Pagrindinis repeticijos tikslas – patikrinti išmaniųjų ir pasienio sistemų pasirengimą Brexit ir užtikrinti operatyvų ir tikslų jų veikimą. 

 

Prancūzijos kompanijos buvo perspėtos dėl ilgų vilkikų eilių tikimybės uostuose, o Anglijos vyriausybė praneša, kad sunkiojo Brexit atveju, dauguma krovinių iš ES bus praleidžiamos prieš tai buvusia tvarka (be pilnos muitinės kontrolės) bent 3 mėnesius (arba iki kol pilnai adaptuosis)