WORRIES INTO POSSIBILITIES

Naujas Europos Sąjungos emisijos įstatymas kelių transportui

2019-08-29

 

Nauji Europos emisijos įstatymai kelių transportui įsigaliojo šį mėnesį. Pagal naująjį įstatymą, N2 ir N3 kategorijos vilkikams leistinas CO2 emisijos kiekis iki 2025 m. bus 15% mažesnis, nei šiemet. Tai patvirtina ir Paryžiaus susitarimas, o jau nuo šių metų keičiasi emisijos reikalavimai.

 

Pagrindinės naujovės:

 

  1. Sunkiasvorių transporto priemonių CO2 emisija turi sumažėti 15 proc.laikotarpyje nuo 2025 iki 2029 metų. Nuo 2030 m. šis procentas turėtų būti bent 30 proc.

  2. Pakeitimai galioja N2 ir N3 transporto priemonių kategorijai.

  3. Komisija kasmet nustato vidutinį CO2 emisijos rodiklį (g/t arba g/km) praėjusiems kalendoriniams metams kiekvienam tiekėjui.

  4. Jei tiekėjo transporte užfiksuojamas ribą viršijantis emisijos kiekis, nuo 2025 m. Komisija turi teisę skirti padidintą mokesčio tarifą.

  5. Komisija publikuos duomenis apie tam tikro tiekėjo CO2 emisiją kasmet.

  6. Komisija stebi ir tikrina, ar numatytos CO2 emisijos reikšmės ir kuro sunaudojimas yra teisingi.

  7. Komisija privalo pateikti ataskaitą apie šio įstatymo efektyvumą Europos Parlamentui ir Konsulatui iki 2022 m. gruodžio 31 d., joje aptardama ir tolimesnius CO2 emisijos mažinimo tikslus sunkiasvorėms komercinėms transporto priemonėms, įskaitant ir vilkikus.

Tam, kad neatsirastų įvairių sukčiavimo būdų, Europos Komisija reguliariai surinkinės empirinę CO2 emisijos informaciją iš aplinkos ir lygins su energijos sunaudojimu. Ši informacija bus prieinama viešai.

 

Sunkiasvorių vilkikų emisiją stebi Vecto (Vehicle Energy Consumption Calculation Tool, liet. transporto priemonės energijos suvartojimo apskaičiavimo įrankis), kuris būtinas visiems naujiems vilkikams nuo 2019 m. sausio 1 d. Transporto kompanijos iš kuro turėtų sutaupyti nuo 25 iki 55 tūkst. eurų dėl šių naujų įstatymų, tikisi komitetas. Jie taip pat skaičiuoja, kad laikotarpyje nuo 2020 m. iki 2040 m. turėtų būti sutaupyta 170 mln. tonų kuro.

 

Kartu su mažesniu kuro sunaudojimu, Europos Komiteto plane – padaryti judėjimą Europoje šviesesnį ir saugesnį. Daugiau aerodinaminių vilkikų, geresnės darbo sąlygos ir veiksmų planas atsinaujinantiems energijos šaltiniams ir elektrinėms transporto priemonėms – visi šie punktai yra Komisijos siekiamybė.

 

Primename, kad vilkikų eismas sudaro nuo 65 iki 70 proc. visos Europos CO2 emisijos.